4.4.10

dia pilihanku




aku menanti dia, lelaki yg akn bgelar suami,yg mrindui syahid Allah,dia berani, dia tdk tkut utk bkata benar,tdk prnah gentar melawan nafsu..mghiburkan aku dgn alunan ayat suci Al-quran,ktika aku leka d ulik mimpi duniawi,dia mnasihatiku supya mgingati mati, betapa indahnya cinta Yang Maha Esa..matanya penat kerana mbaca..suaranya lesu kerana penat mgaji..baginya dunia ini adalah pentas lakonan kita hamba sbagai pelakon..tabah n sabar dlm mhadapi dugaan..dugaan itulah akn mjahit semula sejadah imanya yg tkoyak... mgkin krna khilafnya sndiri..solat itulah maruah diri..mjadi imam n pmimpin kluarga..tdk brsa malu mprtahankan agama Islam.krna Islam adlah addin yg benar..

aku mcintainya krna agamanya n krna cintanya kpd Yang Maha Pencipta,andai hilang cintanya maka akn hilanglah cintaku pd dia..Cinta Illahi jualah myebabkan aku mmilihnya..

siapakah dia????aku tdk tahu siapakah dia jodohku,hanya Engkau Yang Maha Mgetahui sgla ssuatu...doaku smoga dia tcipta utk ku...n adakah aku layak utk nya aku hanya mnusia biasa.... hnya mgharap redha Illahi...

1 comment:

  1. Jadikanlah diri kita sbagai hamba yg tbaik..mga2 Allah akn mgurniakn hmbaNYA yg tbaik utk kita..amean..

    ReplyDelete